niedziela, 20 października 2013

Typografia we wnętrzach, czyli wyraź siebie w prosty sposób


Witam o wczesnej niedzielnej porze :) Ostatnio mam problem ze snem, więc dużo myślę i często dochodzę do bardzo dziwnych wniosków, za często. Ogólnie dzieje się dużo, lecz chyba tylko w mojej głowie, niestety. Ale nie chcę tu o tym pisać :) Wzięłam się za sport, który przez całe życie był mi zupełnie obcy. Jestem podekscytowana, nie sądziłam, że to kiedyś powiem, ale sprawia mi to dużą przyjemność!  :) Uwielbiam modę, ale nie jestem zagorzałą zwolenniczką różnych trendów, jednakże ten trend na zdrowy i aktywny styl życia już dawno bardzo przypadł mi do gustu, a teraz zaczęłam go realizować! :)

Dzisiejszy post poświęcę kolejnemu trendowi, który zapanował jakiś czas temu w dziedzinie wnętrzarskiej. Jest to TYPOGRAFIA . Co oznacza to słowo? Nie chcę przytaczać tutaj fragmentów encyklopedii, więc postaram się Wam to wytłumaczyć po swojemu. Dla mnie jest to nic innego jak umieszczanie w swoim domu liter, pojedynczych słów czy krótkich zdań. Oczywiście nie powinny być to przypadkowe litery itp. , powinny mieć one dla nas jakieś znaczenie, no bo po co miałabym wieszać słowo "kalafior" na ścianie? ;)
Jak (być może) wiecie z kolumny "o mnie" po prawej stronie, lubię otaczać się rzeczami pięknymi, ale, jak by tego było mało, to wierzę, że to ma wpływ na nas i naszą psychikę, zachowanie. I to właśnie typografia jest jednym z tych "zjawisk", które wywiera na nas jakieś pozytywne wrażenie. Ważne jest, abyśmy umieścili takie cudo w widocznym dla nas miejscu, by za każdym razem potrafiło nam uświadomić co jest dla nas ważne, wsparło nas i zmotywowało w ciężkich chwilach. Jak to zrobić, aby tak właśnie było? O tym przeczytacie poniżej.

   1. Pojedyncze litery.
Możemy użyć pojedynczych liter, np. U (po angielsku ty), które będzie oznaczało wskazanie ukochanej osoby, możemy użyć litery, na którą rozpoczyna się imię nasze bądź naszej bliskiej osoby. Pamiętajcie, że to indywidualna sprawa :)


blog.malabelle.pl









    2. Słowa
Kolejny sposób nie jest już tak trudny do rozszyfrowania go dla odwiedzających nas gości ;)
Możemy w prosty sposób wyrazić to, co jest dla nas ważne, mogą to być różnego rodzaju wyrazy, pojęcia, 
np. nasze imię, imiona domowników, pierwsze słowo wypowiedziane przez nasze dziecko, słowo, które nas rozbawia, wprawia w zachwyt, albo proste słowa o ogromnym dla nas znaczeniu i wielkiej wartości, takie jak m.in. dom, rodzina, miłość, pokój, relaks, życie, szczęście, marzenia, spokój, energia, przyjaźń. Pamiętajcie, że można ich używać w różnych językach, co dodaje nam fantastyczne pole do popisu! :) 

domplusdom.pl












    3. Zdania, zwroty i cytaty
Ostatnim sposobem na wyrażenie tego, co dla nas ważne, są teksty. To najdosadniejsze przesłanie dla każdego z nas. Może to być cytat z ulubionej książki, filmu, nasze własne sentencje bądź zdania, które mają za zadanie pomóc nam w ciężkich chwilach.










=

 
Przedwczoraj minął miesiąc odkąd prowadzę bloga :) Przez ten krótki okres czasu zgromadziło się tutaj aż 71 obserwujących! Wow, dziękuję, za liczne komentarze pod postami, najważniejsze, że mam dla kogo tutaj pisać! Bardzo Wam dziękuję z całego serducha!
Z tej okazji niedługo przygotuję Wam KONKURS ! Mam nadzieję, że z chęcią weźmiecie w nim udział! :) 

Klaudia

Jeżeli chcesz mnie obserwować-ZAOBSERWUJ i napisz o tym w komentarzu. Obiecuję się odwdzięczyć :)

If you want to follow each other-FOLLOW ME , I promise I'll follow u back :)




6 komentarzy:

  1. tak. bardzo mi się podoba ten styl we wnętrzach :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszelkie literki, cyferki i niebanalne napisy we wnętrzach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne . ! Niby jestem na studiach artystycznych a nie potrafię sobie pokoju w oryginalny sposób przyozdobić . -.-

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne pomysły. Remontuje pokój więc może uda mi sie wcisnąć jakiś z tych pomysłów w kącik *.* Bardzo ładny blog. Gratuluje tylu obserwacji i "miesięcznicy" bloga.
    Konkurs *.*
    http://rose-in-the-dark.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. spadlas mi z nieba z tym wpisem, chce znowu cos poprzestawiac w domu wiec wpis jak najbardziej sie przyda :)

    co powiesz na wzajemna obserwacje? Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne inspiracje.... najbardziej mi się chyba podobają te kolorowe schody z wypisanymi na nich słowami! jakbym miała taki piękny dom, to bym z niego chyba nie wychodziła... zawsze sobie mówię, że jak już będę mieszkać na swoim, to mój dom będzie pozytywny i kreatywnie urządzony! :)
    ogólnie świetny blog! dołączam z miłą chęcią do obserwatorów, zapraszam do wspólnej obserwacji :)
    pozdrowienia, letsgocolour.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń